Thursday, April 28, 2005

Alhamdulillah...

Alhamdulillah, segala puji dan syukur ke hadrat Allah atas segala kurniaNYA keatas diri ini.

Saya kini berada di Utagha Semenanjung, di Kedah Darul Aman di atas arahan bertugas untuk mengujibakat dan menemuduga pelajar bagi Jabatan Teater bagi intake Julai 05. (Eh, saya masuk ITM dulu Julai 95! - dah 10 tahun dah!) Saya bertugas bersama Prof Madya Raja Ahmad Alauddin bagi Jabtan Skrin.

Kepala saya tengah ting tong buat masa ni, ni sure sebab tak cukup tido, mane taknye... malam semalam baru selsai Soft Launch sambutan 50 tahun UiTM. It was great show and saya terlalu bersyukur dan terlalu banyak terima kasih saya kepada ALLAH kerana diberi keizinan serta dengan kehendakNYA semuanya berjalan lancar dan berjaya menambat hati mereka yang hadir malam semalam (guest of honor: DYMM SPB Y Di Pertuan Agong dan Permaisuri). Sekali lagi, saya menyaksikan sejarah di hadapan mata saya. Hanya ALLAH yang mengetahui perasaan saya pada ketika itu. Terima kasih juga pada Kak Wan, Reza dan Ell serta Zurra yang banyak membantu to hwlp place everything in order. Alhamdulillah.....

Selesai punggah barang di stadium kira-kira jam 1 pagi, saya terus hantar Kak Wan dan Reza pulang ke Perdana, kaedahnya, digital camera saye lak tertinggal di dalam beg reza, so melilau saya mencari mereka di D.E. Alhamdulillah, dapat juga digital camera tu. Alhamdulillah...

Flight saya ke Aloq Staq jam 0745 pagi, bermakna saya kena keluar dari rumah Mak saya di PJ jam 530 pagi...Ado? he he he...sebab terlalu letih, saya terlajak sedikit, Alhamdulilah, Mak saya kejutkan saya, nasib baik dah mandi awal-awal lagi tadi time pulang dari Shah Alam (ade la kul 2 30 pagi)...

hmmm... Alhamgdulillah sampai KLIA ontime dan dapat naik flight ke Aloq Staq...... pas tu amik teksi ke Kampus Merbok, sampai sana dalam kul 10 pagi, dengan beg tarik ala2 stewardess itu, kene lakk menapak ke bangunan lain utk sesi temuduga tu. Ala-ala tetap la propah dgn bunting Salina dan buku program TEST dan Salina sebagai bahan promosi dan tarikan kepada Jabatan saya. Again, Alhamduillah.

Bukan senang ye nak temuduga calon-calon pelajar di fakulti saya, tanggungjawab ini tersangat besar dan harus di lakukan dengan teliti. Di sini saya memohon pertolongan dari ALLAH supaya diberi petunjuk untuk membuat pemilihan. Sesungguhnya hanya DIA yang menentukan segala, saya sebagai manusia amat gementar melakukan tugas ini, namun ia telah dipertanggungjawabkan ke atas bahu ini. It is very scary kerana siapa saya untuk menentukan tempat mereka di menara gading? namun dari sesi temubual dan ujibakat yang saya laksanakan hari ini, ketara nampaknya seperti segala kuasa berada di tangan saya untuk masa hadapan mereka. Mereka begitu mengharapkan saya supaya memberi mereka peluang untuk ke menara gading, it is not me who decides all this and it is not my will to do so, hakikatnya segala yang ada pada diri ini digerakkan atas kehendakNYA. Diri ini milikNYA. Begitu juga dengan diri pembaca sekelian, kerana itu adalah yang Hak dari pencipta kita.

Semoga diberi petunjuk dariNYA. Dengan Izin NYA.

lagi satu....

UNDILAH ZEQHTY !!!!!!!!

malam Sabtulepas, saya dan Kak Wan pegi beri sokongan pada Zeqhty (Z.t) Audition 2. Alhamdulillah dia sampai ke Semi Final. So, Undilah Zeqhty ye u ols!!!! kalau ada rezki u ols, dpt la tgk pics kami dgn Razali....he he he

akhirkata dari Park Avenue Sungai Petani....

Subhanallah Awni Wahasbi La Illahailahu