Wednesday, March 23, 2005

Sesungguhnya kita ni semamangnya hamba Allah, so atas rasa syukur yang tak terhingga apabila dipulangkan roh kepada jasad di pagi (subuh?) hari,

bersujudlah manusia itu atas pemberian nikmat paling utama sekali, iaitu NYAWA...

Allah berkehendakkan kita mencari kurnia Nya sepanjang pagi, dan tiba masa kita berhenti rehat tengahari, maka, bersujudlah manusia itu sekali lagi kerana mensyukuri nikmat Penciptanya memberi kurniaNya. Selepas berehat seketika dan selepas sujud kepadaNya, kembalilah manusia itu mencari kurnia (ibadah lah kiranya) sehingga lewat petang, dan bersujudlah kembali manusia itu mensyukuri apa yang telah diperlehinya sepanjang hari apa yang diusahakannya itu.

Sesuadah membersihkan diri dan menikmati rehat di senja hari, apabila berlabuhnya malam, manusia sekali lagi sujud pada Tuhannya, sebagai tanda syukur yang tidak terhingga kepadaNya dan diatas kurniaNya sepanjang hari tu.

apabila kepekatan malam itu menaungi bumi, sebelum badan berpisah dari roh, bersujud kembali manusia itu, mensyukuri nikmat2 yang dikurniakan sepanjang hari itu, termasuklah dgn rezeki2 yang diperolehi.


I came up with this rationale when i was talking to my colleague this afternoon, Had been a slow day for me. Done nothin much and feeling darn hungry. Going to Coffee Bean i guess.......


Ya Allah, i pray to You Allmighty Allah, Most Gracious, Most Merciful, please help me go through what i'm going through now Ya Allah. Subhanallah. Ya Rahmanirrahim, Alhamdulillah for what You have bestowed upon me, especially this feeling i have inside of me. i'm begging for Your assistance and Your guidance to show me what is it all about. Lust or Love? Amin.
**********************************************************************************
Kenapa manusia selalu bertepuk sebelah tangan, especially when one person meets another person that is to his or her liking? I guess, this is what Allah wants for His servants, to feel the extra adrenaline rush…. Wanting to be loved, wanting to be showered upon. But, being human, we never see or even realize that actually we are already being cared for, 24-7-month-year in and out by Allah. Tapi, di dunia ni rasanya tak apa, Allah memang menjadikan manusia berpasangan, Cuma siapa pasangan kita, hanya Allahyang mengetahui. Semua dah ditentukan awal-awal lagi. Kenapa tiba tiba saya terasa nak tulis ni pun semua Allah yang tentukan. Berdebar rasa hati saya ni, Allah saja tahu, saya pun tak tahu kenapa. Semoga Allah sahaja yang mententeramkannya. Subhanallah, Wlahamdulillah, Walaillahaillallah.

Perasaan teruja sebegini lain macam rasanya kali ini, lain sekali. Susah saya nak explain kat sini. Kalau dahulu, sampai tak boleh tidur malam, boleh lupa makan (eh…last aku makan pagi tadiks…hehehe) mandi tak basah, tidur tak lena…..tapi kali ini, lagi kuat saya ingat kan Pencipta saya, yang memberi roh dan nyawa serta yang menetapkan segala apa yang saya lalui. Lebih dari itu, Dia juga yang memberi saya segala apa yang saya ada sekarang ni. Allahuakbar.

Ya Allah, saya rasa terpanggil nak letak tulisan ni di blog saya, apa orang nak kata, kata lah, sebab apa, sebab Kamu yang paling layakl untuk judge diri ini.

Ya Allah, lega rasanya hati saya sekarang selepas meluahkannya melalui keyboard ini. Sememangya, saya berserah dan bertawakkal segala-galanya kepadaMu, Yarrahmanirahim. Segalanya dari Mu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home