Tuesday, September 18, 2007

6 Ramadan




Subhanallah. Dah masuk seminggu kita berpuasa.

Ramadan yang menjenguk hanya selama 29-30 hari dalam setahun, dan belum tentu dapat bertemu lagi dengan Penghulu Segala Bulan ini tahun hadapan.

Apa yang kita dah capai dalam masa 6 hari ini? Berat badan semakin berkurangan? semakin naik? Bagaimana denagan amal ibadat lain? Zakat Fitrah dah bayar lom? ade tak kita bersedekah? Kita sendiri kene jawab la kan.

SELF CONTROL. itu yang paling penting. Bak offline message yang i dapat tadi. Biarlah isinya menjadi rahsia saya dan tuan penghantarnya, tapi yang penting SELF CONTROL tu ade. And yes, Jangan dengar sangat kata HATI, sebab syaitan itu selalu berbisik kat hati. Orang kata syaitan / iblis kene ikat dalam bulan ni. I guess so. Tapi bila hati kita sendiri tang terdetik nak itu ini, huhuhu. Scary.

Tadi bukak Utusan Online. Goodness! lagi budak hilang! dah tu.. siap jumpe mayat budak dalam beg. Astaghfirullahalazim. Gila betul. Menakutkan. Kita ni balik zaman jahiliyah ke? now i lagi worried about my nieces n nephews. Memang dah gila semua. Dah la Ramadan, and this things happen. Sememangnya dugaanNYA.

Apa lagi nak menceceh ni? erm. tah la, ngantuk ni. And I am quite frustrated with myself. :( *and let that matter be between me and my creator*

Jazakallahu Khair


Image hosted by Photobucket.com

0 Comments:

Post a Comment

<< Home