Wednesday, May 18, 2005

Me me Me and more Me... :)

Dengan Nama ALLAH yang MAHA Pemurah dan MAHA Mengasihani.

Assalamualaikum Warrahmatullah

Buat kawan-kawan yang mengenali diri ini, apa yang saya paparkan kat sini is a part of my life, as a Muslim, as a son and obviously, sebagai hamba ALLAH.

Saya masih diri saya yang dahulu, doing the things i like, my life goes on as usual, but only better. Mungkin ada yang pelik bila membaca posting saya sejak setengah tahun ini, mungkin kerana isi kandungannya lebih 'berkonsepkan' ketuhanan serta menjurus kepada tauhid. All i could say is that i am so ever thankful to ALLAH atas keizinanNYA membuka jalan demi jalan kepada diri ini. Ini semua berlaku setelah saya memahami kitabNYA, sebelum sampai ke situ, beberapa perkara yang agak 'pelik' dan seolah-olah telah di set-up (Masya Allah!- Atas Kemahuan ALLAH, Subhanallah - Maha Suci ALLAH!) untuk saya kembali kepada kitabNYA dan secara tidak langsung, mendekatklan diri ini dengan Penciptanya. Hal ini telah dikongsi bersama seorang teman yang pada mulanya, tidak kusangka yang beliau juga telah berubah. The first thing that ran across my mind was, betul ke ini Leo yang aku kenal? but i kept it to myself (Welll, actually, my laptop crashed, so the only person i could think of was Leo- and obviously i could have easily passed my lappy to the IT technician at my faculty, but i could not just do so- why? only ALLAH knows....) Why i had that thought? It was because i heard Quran being read in the background. Leo? Quran? - NOT! ( U see, who am i to judge? but itulah kita manusia, suka buat mental judgement, dan aku tidak mengetahui apa yag DIA lebih mengetahui, dan sesungguhnya ALLAH Maha Mengetahui segala apa antara langit dan bumi).

Well, bit by bit, timbul satu kesedaran dan sesuatu yang mendorong diri ini untuk kembali kepada kitabNYA, dimana, banyak persoalan tentang ibadah dan tentang kehidupan sendiri terjawab yang selama ini hanya didengari dari ceramah2 dan dari mulut ke mulut serta pesanan-pesanan orang yang arif, kali ini, baru diri ini memahami kehendak yang sebenar. Maha Suci ALLAH.

Well, thats a bit of me....

akhirkata,

SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH LAILAHAILALLAH ALLAHUAKBAR