Tuesday, May 24, 2005

Ape yerk? ...tak bertajuk kots?...

Dengan Nama ALLAH, yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Sesaje je nak update blog ni...kang tak update..boring je lak korang dok baca posting yang dolu-dolu kan??

Well, segala puji dan syukur kehadrat ALLAH atas segala limpah kurniaNYA keatas diri ini.

Nothing much happened today, tapi pagi tadi saya jaga kene arrangekan sound untuk pelancaran novel Cowrie Emas di hotel UiTM. It went on fine.

To answer Wak Damon's question, kenapa saya suka guna Zikir Subhanallah Walhamdulillah La Ilahailallah Allahuakbar at my every post. Well, basically, maksudnya Maha Suci ALLAH Segala Puji Bagi ALLAH Tiada Tuhan Yang aku sembah Melainkan ALLAH dan ALLAH Maha Besar. Sebagai seorang muslim, saya terasa diri ini dianjurkan untuk mengingati ALLAH sepanjang masa, dan terasa tanggungjawab saya untuk mengajak saudara seagama saya untuk sama-sama memujiNYA. Dalam AL Quran telah tercatat berkali-kali supaya kita mengingati Maha Pencipta kita, apatah lagi atas segala apa kurniaNYA kepada kita, yang tak terhenti dikurniakan pelbagai nikmat dan yang paling penting, yang mengurniakan kita Roh....pada diri ini, itulah nikmat yang tertinggi, namun, kita tetap tidak begitu menghargaiNYA.

Pada saya, ini satu cara saya untuk mendekatkan diri dan menyatakan rasa cinta saya kepada Maha Pengasih. Well, in general, kalau kita 'bercinta' *note perkataan CINTA... CINTA adalah istilah tertinggi untuk menggambarkan kasih sayang, pada saya, perkataan CINTA ini hanya utkNYA dan kasih sayang untuk sesama manusia. Ok, bila kita bercintun cintan, sure lah kita akan ingat pasangan kita tu kan? pagi petang siang malam dok ingat kat pasangan kita tu...tengok gambo lah...telefon lah...kalau bleh 24 jam nak bersama....... Hmmmmm....kalau sebagai manusia sesama manusia kita boleh cenggitu.... bagaimana diri kita dgn Pencipta kita? yang memberi kita soooooooo many nikmat???? hmm... fikirkan je lah ye pembaca2 blog saye ni.

akhirkata

Subhanallah Awni Wahasbi LaiLahaillahu

0 Comments:

Post a Comment

<< Home